Update Thailand - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu Update Thailand - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu

Update Thailand

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Sophie

13 November 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Daar zijn wij weer.
Om maar met de deur in huis te vallen: JA we zijn naar een pingpongshow geweest in de hoerenbuurt van Bangkok. Geen megagroot succes maar zullen jullie de details besparen. Zal een ding zeggen, verjaardagskaarsjes uitblazen zal nooit meer hetzelfde zijn..
Na het fietsen met Co waren wij toch aardig moe en zijn we even gaan slapen. Daarna hapje en drankje in de straat achter khao san Road. (Leuker dan khao san zelf) Daar zaten wat van onze medefietsers en daar gezellig meegezeten. Zoals je begrijpt zijn wij donderdag ochtend niet naar grand Palace gegaan. Redelijk moe en lichtelijk brak..
Wel naar station gegaan voor het boeken van de nachttrein, helaas wegens vakantieperiode zat deze al vol. Dus toen maar een bus geboekt naar chiang mai en transfer naar pai.
Zaterdag ochtend gingen we dan toch naar grand Palace, was echt te heet, half China liep er rond en vonden het niet echt bijzonder. Daarna naar wat arun, wat wel erg mooi was en zeker de moeite waard.
Smiddags lekker bij het zwembad gehangen en vooral niks gedaan.
Om 16.30 werden wij opgehaald voor de rit naar chiang mai. De bus vertrok om 19.00 en om 5.00 kwamen wij aan in chiang mai. Bij het boeken was ons verteld dat wij 2 uur later zouden vertrekken naar pai. Niks was minder waar. Wij werden opgehaald en afgezet bij een hostel en mochten hier wachten. Niemand wist eigenlijk hoelaat de bus zou gaan. Uiteindelijk zouden wij tussen 9.30-10.00 vertrekken, dat werd natuurlijk 9.59 ;).. Bus naar pai was prima, minivan met 10 personen. Haarspeldbochten, levensgevaarlijke inhaalmanoeuvres maar een prachtig uitzicht.
Aangekomen in pai opzoek naar het hostel. Het was ongeveer 15 min lopen vanaf t busstation en bevond zich midden op een berg. Onze hut (a 4euro per nacht) bestond uit bamboe en bladeren. Erg primitief maar uiteindelijk wel te doen. Savonds toch echt de lekkerste hamburger ooit gegeten, Maya's burger queen! (=aanrader)
In Pai de volgende dag een scooter gehuurd en rond gereden, olifanten gezien, zogenaamd de mooiste waterval van pai (bruine smerige bende) en lekker ontspannen gehangen in hangstoelen met prachtig uitzicht..
Savonds bij t hostel gehangen en naar de trippende hippies gekeken. De politie hier verzorgt de yoghurtjes met paddo's en verkoopt die aan ons hostel. Ondertussen was het de hele avond aan t regenen en waren wij wat huiverig over de staat van onze hut! Maar wij hadden in vergelijking tot anderen een redelijk waterdichte hut dus dat was fijn.

Raar feitje (?) wij hoorden dat het alcoholpercentage in het beroemde chang bier fluctueert. Er staat altijd 6% op de fles maar in werkelijkheid zit er tussen de 6%-12% in.. (Geen idee of het waar is maar verklaart een hoop ;))

Terug naar chiang mai. Logeren in Julie's Questhouse. Erg gezellig.
Eerste avond met een Nederlander en Australiër wat gaan eten en daarna naar een muay Thai wedstrijd gegaan! Echt heel gaaf.
Woensdag in de ochtend op zoek naar een simkaart, maar die zijn nergens te vinden nog. Smiddags lekker gehangen bij hostel, het regende namelijk dus lekker binnen gebleven.
In de avond naar de opening van Grand Krathong festival gegaan en gekeken naar (hemenex) helemaal niks want alles wat afgelast door de regen.
Dus zijn maar wat drankjes gaan doen en dat is prima gelukt.
Volgende ochtend werden wij om 7.00 opgehaald om naar de olifanten te gaan. Echt een hele mooie ervaring maar ook een dubbel gevoel erbij.
Het zijn enorm machtige beesten maar toch sneu dat ze op deze manier worden gebruikt.
Savonds was het redelijk droog en hebben wij zon enorme lampion opgelaten.
Helaas was de trein weer volgeboekt en zijn wij met de bus terug naar Bangkok gegaan en vlogen de volgende ochtend naar Krabi. Na die regenachtige dagen gaan we even ontspannen op t strand.
HOLY MOLY WAT EEN REIS.
De bus de bus de bus. Het begon zo hoopvol. WiFi in de bus, airco, relaxte mensen. Maar al gauw begon de ellende! Na 45 min stopte we bij een tankstation om te wachten op 4 personen die ook mee moesten. Anderhalf uur later arriveerden deze fijne mensen. We gingen weer op weg. Na een half uur stonden we stil. Deuren open en alle Thaise buschauffeurs de bus uit. Niemand spreekt een woord Engels dus geen idee wat er was. Gelukkig was daar Paul, de eerste Thai die zowel Thais als Engels sprak. De airco was stuk en de ruiten condenseerde te erg zodat de buschauffeur niets meer zag. Wachten op een nieuwe bus. Drie uur later kwam deze. Maar goed door deze kapriolen kwam onze vlucht wat in het gedrang.
Maar thank god!!!! Na wat dramatisering dat we deze vlucht moesten halen werden Tessa en ik afgezet op t vliegveld! Echt zo chill. Anders hadden wij het nooit en te nimmer gered.
Na een uurtje vliegen aangekomen in een regenachtig Krabi. Ons hotel had geen stromend water en de WiFi is ook redelijk niet bereikbaar. Werd ons verteld na het betalen.. Breath in and breath out.

ZOOO net terug van paar dagen koh phi phi! Ontspannen, zon, zee, strand en wat drankjes. Heerlijk ontspannen.
Toen terug gevlogen naar Bangkok en gaan we richting Vietnam. Hoe wie wat wanneer dat lezen jullie nog wel.
Gister zaten we ongeveer 20 uur op Bangkok AirPort te wachten op onze vlucht naar Hanoi. Momenteel zitten we van het uitzicht te genieten in Hanoi op t cityviewdakterras.

Tot de volgende keeeeer!
Okdoei

• 13 November 2014 - 10:43

Sjoukje :

Heerlijk verhaal, met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen, ben weer bij en blij!!!

• 13 November 2014 - 17:04

Conny:

Jeetje, wat een verhaal! Leuk om te lezen! Ook omdat ik in 1989 zo'n beetje hetzelfde heb gedaan (incl. Patpong road). Nou, jullie zijn weer heel wat ervaringen rijker en waarschijnlijk gaan er nog meer komen.
    Veel plezier! Jullie kunnen hier later altijd met veel voldoening op terugkijken. Geef de meiden in Ho Chi Min een knuffel van me.
    Liefs van Conny

• 13 November 2014 - 20:16