le avontuur - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu le avontuur - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu

le avontuur

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Sophie

02 December 2014 | Cambodja, Chroŭy Chângvar

Zoo alweer een tijdje geleden dat ons laatste verhaal gepost is. Of lijkt het alleen maar zo.
Opgehaald door onze bus begon de reis richting Hoi An. De eerste 12uur heerlijk geslapen, alleen bij t overstappen naar de volgende bus was er eigenlijk geen plek. Of we even 4-5uur wilden wachten in the middle of nowhere. Andere optie? In t gangpad zitten, dus gekozen voor optie 2! Het was nog 4,5uur naar Hoi An dus hebben we prima overleefd. In Hanoi besloten om de eerste dag het oude centrum in te gaan. Daar lekker rondgebanjerd en wat drankjes gedaan. Volgende dag was onze strand dag. We hebben letterlijk 2uur in de zon gelegen en toen begon het te regenen. Just our luck. Maar savonds zouden we de bus pakken naar nha trang, soort beach resort stad. Vol goede hoop met de bus richting nha trang. We hadden voor 2 dagen geboekt want wij zouden wel even flink in de zon gaan bakken. Nou t piste van de pleurisregen. Verder hoef je dan ook echt niet in nha trang te zijn, het stikt er van de Russen. Niet echt ons volk. Wel echt lekkere sushi gegeten :)

Vanaf nha trang door naar Saigon. Aangekomen meteen een taxi gepakt naar het hotel, Arjen (vader van Sophie) was voor werk in Ho chi minh en had voor ons kamers geboekt! Een taxirit van 15 min kostte ons 500.000 dong (20euri) Leek ons al wat veel, maar goed moe van de reis laat je het voor wat het is. Savonds bleek dat wij opgelicht waren, hetzelfde ritje kostte ons toen 90.000 dong (4 euro) Die man heeft de dag van z'n leven gehad en hopelijk z'n hele familie mee uit eten genomen.
In Ho chi minh lekker bij t zwembad gehangen, tot dat het ging regenen. Toen lekker de sportschool in gegaan en savonds uiteten geweest. Volgende dag hadden we een tour geboekt naar de cu chi tunnels. (Tunnels waar de Vietnamezen tijdens de oorlog in woonden en vanuit oorlog voerden) Heel indrukwekkend. Einde van de middag gingen Tessa en ik langs kidshouse om activiteiten te bespreken voor de volgende dag.

Hier is het verhaal van Facebook over onze kidshouse middag.
Gister en vandaag het kids house bezocht waar Sophie en ik geld voor ingezameld hadden voor dat we weg gingen.
Wat een bijzondere ervaring!
Gister kennis gemaakt met de meisjes en een plan gemaakt met de 'moeders' voor het uitstapje, met een tolk er bij. De meiden waren het unaniem eens dat ze naar het waterpark wilden. Vandaag dus met de moeders en 19(!) meiden naar het waterpark geweest in Ho Chi Minh city. Bus gehuurd, lunch meegenomen en daar gingen we.
Iedereen heeft een fantastische dag gehad en de meisjes zijn zo ontzettend dankbaar. "I am so happy" en "I love you" meerdere malen mogen ontvangen! Als afsluiter bij de lokale Mac donalds gegeten en de kinderen kennis laten maken met mayonaise bij de friet. Ik heb twee meiden net zo verslaafd gekregen als ik zelf ben ik bang!;)
19 dikke knuffels, blije gezichten en mooie tekeningen rijker zijn wij nu weer aangekomen in ons hotel. Nogmaals het was zo'n mooie dag.

Zonder al jullie donaties hadden we dit nooit kunnen doen. We hebben zelfs nog een flink bedrag over! Ik ga met mijn oom en tante (oprichters van het kids house) overleggen hoe we de rest van het bedrag goed kunnen inzetten.

We willen alle gulle gevers ontzettend bedanken namens de meisjes maar zeker ook namens onszelf!

Na het uitje met de kids waren wij gesloopt. Hadden een hostel geboekt en zijn meteen gaan slapen. Rond 22.00 wakker geworden en toch maar even een drankje gaan doen in de stad. 6.00 de volgende ochtend stonden we aan t hek te rammelen want die ging snachts op slot.. Maandag vrij weinig gedaan, uitgeslapen en even naar het war museum geweest. Lekker weer in bed gekropen en eten besteld :p!
Bus naar Da lat genomen en daar kwamen we savonds aan. Meteen naar bed en de volgende ochtend op pad. Op zoek naar ontbijt en easy riders. Om de 5 meter wordt je aangesproken dus waren er redelijk snel klaar mee. Gaan ontbijten bij een klein tentje waar toevallig de eigenaar, had gestudeerd in Nederland. Daar kwamen toen Titi en Hiep heen. (De easyriders) Plan gemaakt om in 2 dagen van Da lat naar Mui ne te rijden, tenminste wij achterop de motor.
Smiddags nog 16x te ver gewandeld op zoek naar een waterval die wij uiteraard nooit hebben gevonden. Smiddags wat gasten leren kennen en die wilden daar ook heen, bij poging 2 nog steeds geen waterval.
Sochtends werden wij om 8.30 opgehaald door Titi en Hiep. Vakkundig werden al onze backpacks achterop de motor gebonden en verbazingwekkend had je dan nog lekker wat ruimte om te zitten.
Het was echt een geweldige dag met zoveel indrukken. Langs de mooiste watervallen gekomen, panorama uitzichten, lokale fabrieken van koffie, zijderupsen tot theeplantages. Titi en Hiep wisten enorm veel te vertellen over de omgeving etc. Savonds uiteten geweest en de nodige rijstwijn gedronken. Volgende dag door de jungle gereden, langs minoritydorpjes, de zandduinen, visserdorpje bezocht en toen eindelijk in Mui ne!!!!!
Vrienden uit Haarlem hadden een kamer geboekt bij een hotel voor ons. Daar aangekomen wilden wij meteen nooit meer weg. We hebben een paar heel ontspannen dagen gehad met een klein piraten feestje. Gelukkig hebben we de foto's nog ;)..

Momenteel zitten we in Phnom Penh een klein biertje te drinken.. & moed te verzamelen om onze kamers te onderzoeken op mogelijk aanwezige bedbugs. God sta ons bij.

Tot de volgende keer.
xoxo

• 02 December 2014 - 18:50

Sjoukje:

Heerlijk verhaal, ik wil ook op de motor! En de bedbugs gevonden? Anders je kleren uitschudden he.
    De kaarten zijn aangekomen, ik zal ze doorsturen naar de oma's.........
    Dank voor jullie kaart.

• 02 December 2014 - 22:30