In het begin was er. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu In het begin was er. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu

In het begin was er.

Door: Tessa en Sophie

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Sophie

20 Oktober 2014 | Nederland, Nederland

In juni 2014 ontstond het idee om dan daadwerkelijk de reis te gaan maken. Tessa en Sophie allebei afgestudeerd en nog zoekend naar een baan. De ideale tijd om nog een avontuur aan te gaan voordat het echte leven zal beginnen. De ouders, en dan voornamelijk de mama's, waren probeerden enthousiast te zijn. Echter voelden zij hun moederlijke instincten boven komen. Je kent het wel, hoe gaat dat dan: Financieel, wat gaan jullie doen en hoe houden wij contact. In juli hebben wij daarom een presentatie gegeven waarin we de frequently asked questions konden beantwoorden. We gingen hoe dan ook en boekten daarna meteen onze tickets.

Voor de nono's onder ons: Tessa en Sophie go wayyy back. In Noorwegen kruisten voor het eerst onze paden. Wij woonden zowat naast elkaar, zaten op dezelfde internationale school. Tessa en haar familie verhuisden eerder terug naar Nederland maar al gauw volgden Sophie en haar familie. Onze families zijn goed bevriend en we gingen in de zomers en winters samen op vakantie. De herfstvakantie gevuld met het wandelen van het beroemde Pieterpad, van Pieterburen naar ergens onderin Nederland. Helaas hebben wij het einde niet gehaald. Balen wij nog steeds van. Gelukkig kunnen wij de toen aangeleerde wandel en survival skills gaan gebruiken tijdens het backpacken.
Het contact tussen ons bleef altijd aanwezig, soms iets meer en sommige perioden wat minder. Van de beruchte hockeyfeesten in Apeldoorn tot de befaamde schoolfeesten in Rotterdam.
Minstens een weekend in de maand zagen wij elkaar en ondertussen msn-den wij er hevig op los.

Toen het idee van het reizen ontstond was er voor mij (Sophie) een iemand met wie ik dit zou gaan doen: Tessa. Gelukkig dacht zij er hetzelfde over. Tessa stapte uit het vliegtuig van Ibiza toen ik haar smste dat ik weg ging... reizen... even weg van het gewone leven. Tessa belde mij op en zei; zoek je nog een reismaatje? Zo gezegd zo gedaan.
Tijdens het brainstormen over de reis en welke landen wij zouden gaan bezoeken, kwam het idee om niet alleen de partyen en cultuur te snuiven maar ook iets goeds te doen.
In Vietnam hebben de oom en tante van Tessa een huis voor straatmeisjes opgericht, genaamd kidshouse (http://www.kids-house.nl/index-eng.html ).
In oktober tijdens het afscheidsfeestje hebben wij hiervoor dan geld ingezameld, totaal nu 620 euro. We hebben al wat ideetjes hoe we dit geld, samen met de kinderen, goed kunnen besteden. Dit zullen jullie uiteraard terug kunnen lezen hier als het eenmaal zo ver is!

De laatste week is vandaag aangebroken. De laatste loodjes komen eraan. Elke dag contact over de inhoud van onze rugzakken, tickets uitprinten, de laatste vaccinaties worden gehaald. Maandag 27 oktober om 20.30, zullen wij vertrekken vanaf Dusseldorf AirPort. Wij vliegen eerst naar Dubia waar wij een layover van 9 uur hebben. Daarna door naar Bangkok! Hier zullen wij de eerste 4 dagen verblijven op Kao San Road, het backpackers walhalla in Bangkok.
Geen getreur over 102 dagen zijn wij weer in Nederland. Wij zullen proberen zo vaak mogelijk een blog te schrijven maar vergeef ons als dat niet lukt;) of we hebben namelijk echt niks leuks gedaan die week of... We zijn te druk met chillen op het strand. Uiteraard zullen wij jaloersmakende foto's plaatsen op verschillende social media platformen.
Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan hieronder aan voor onze updates van de avonturen.

Tessa en Sophie

• 20 Oktober 2014 - 22:20

Sjoukje:

dag lieverds, ik volg jullie op de voet.

• 20 Oktober 2014 - 22:51

Emma:

Soof en Tess wat een leuke blog!! Geniet er met volle teugen van en drink af een toen een cocktail op mij ;)!! Maar, ik ga nu eerst nog ff een weekje genieten van mijn beste vriendinnetje Sophie! Dikke kusss

• 21 Oktober 2014 - 22:43

Van Der Weeltjes:

ja soof en tessa wij blijven graag op de hoogte van jullie "reiservaringen"' Heeeeeeeel veeeeel plezier samen en goeie reis, groet freek, eric, magriet

• 24 Oktober 2014 - 17:50

Els Puister:

Heel veel plezier en maak er wat van

• 24 Oktober 2014 - 17:50

Els Puister:

Heel veel plezier en maak er wat van

• 24 Oktober 2014 - 21:54

Anneke:

Doe geen dingen die ik ook niet heb gedaan haha. Geniet ervan allebei, deze ervaring neemt niemand van jullie af! Kos deg og me ses snart vennen!!

• 26 Oktober 2014 - 20:51

Kabbie:

Geniet ervan!!

• 27 Oktober 2014 - 10:07

Richard:

Whheeehoooeeeeee

• 27 Oktober 2014 - 19:33

Jeannette:

de eerste foto's zien er top uit !!!!!!
    Wij gaan ook naar Thailand
    Maar met een rolkoffer