De reis is begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Sophie

29 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Het begin.
Düsseldorf - Dubai.
Na lang wachten was het dan eindelijk zo ver. Daar gaan we. Tijdens de autorit nog even de do's en vooral de dont's aangehoord van de mama's aangehoord.. Vlucht was bizar, menukaart voor t eten, prima stoelen en een film keuze waar Netflix een lesje van kan leren. Meteen maar besloten dat wij voortaan alleen nog maar Emirates gaat vliegen. Toch paar uurtjes slaap gepakt en toen waren we in Dubai.
Subway gepakt naar Dubai mall en uiteraard de Burj Khalifa.
De stad van de werkverschaffing. Overal waar je kijkt/komt zijn mannetjes aan t werk. Vloeren worden blinkend schoon gepoetst, kan Ans wat van leren. Op elke vierkante meter staan zeker 4-5 mensen te poetsen.
Even buiten gezeten, liepen meteen tegen een muur van warmte op, 8uur in de morgen en al 32 graden. We zullen er aan moeten wennen ;)..
Tessa had van te voren kaartjes gehaald voor de burj Khalifa en dat was maar goed ook want het was voor de rest van de dag uitverkocht..
Hartstikke mooi uitzicht, stikte er van de Indiërs maar ondanks dat toch leuke foto's gemaakt.
Toen maar weer terug naar t vliegveld voor de volgende vlucht. Aangekomen op t vliegveld komen wij tot de ontdekking (als het al te laat is :)) dat wij de food vouchers niet hebben geclaimd. Dus maar zelf 2 broodjes en een flesje water gehaald voor 17 euro. Verder lopen schooieren om WiFi (sophie) en slapen (tessa).
Dubai-Bangkok
Vliegtuig zat niet vol, dus wij hadden een extra stoel tot onze beschikking dus er is lekker geslapen..
De allervaagste Nederlandse film ooit gezien, Borgman. Als iemand mij kan vertellen waar dit in godsnaam over gaat, dan heb ik niet t gevoel dat ik 1,5uur van m'n leven ben verloren..
Aangekomen in Bangkok ...
Immigration, bagage claim en dan hup de taxi in naar ons hostel.
We hadden een Duits meisje ontmoet die ook naar Khao Sanroad moest dus konden taxi delen.
Voor 450 baht werden wij afgeleverd. En nog even opgelicht voor 150 baht door onze lieve Duitse vriendin.
Aangekomen bij t hostel werden wij buiten welkom geheten door een aantal kakkerlakken en een rat. Super gezellig. Hostel is echt top. Fijne kamer met eigen badkamer. Nog even een biertje gedaan en toen maar gaan slapen.

Bangkok.
Ontbeten bij een koffietentje, toen op zoek naar een tuktuk voor een rondje langs bezienswaardigheden. (40baht voor 1 uur, dus 1 euro)
Uiteraard te goedkoop om waar te zijn en dus onderweg nog een paar keer gestopt bij de Thai factory en een toeristen office. De eerste Thaise clichés zijn al ondervonden, special holiday bij de tempel, spotgoedkoop met tuktuk en een ongevraagde detour.
Donderdag ochtend gaan we gepast gekleed Grand Palace bezoeken, smiddags gaan we lekker fietsen met Co van Kessel en vrijdag naar de floating market.
Volgende deel van onze reis aan het uitstippelen. Pakken zaterdag de nachttrein naar Chang Mai en dan de bus naar Pai. Daar verblijven we in een circus hostel maar wel met een infinity pool. (Pai circus school and backpacker resort)
Ik ga nu Tessa wakker en dan gaan we wat te eten zoeken..
Keeeeep you posted.

X Tessa en Sophie

• 29 Oktober 2014 - 12:19

Emma:

Super leuk geschreven weer :-)!! Geniet er van ladies!! Liefsss

• 29 Oktober 2014 - 12:47

Conny:

Hi meiden,
    Wat leuk om dit te lezen!
    Ik ben heel lange geleden ook in Chiang Mai geweest, vond het erg leuk bij al die tribes.
    Veel plezier!
    Conny

• 29 Oktober 2014 - 12:57

Ymkje:

Tof meiden! Enjoy!!

• 29 Oktober 2014 - 19:18

Sjoukje:

heerlijk geschreven! Wat een avonturen en dat allemaal in 2 dagen. Ik kijk lekker tijdens m'n werk naar jullie foto's Appie's en de verhalen. Zo reis ik op afstand mee, wel handig zo want dan hebben jullie geen last van me. Haha
    We hebben hier de kachel aan, vanavond nachtvorst en veel regen.
    Nu veronderstel ik dat jullie liggen te slapen