vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Tessa en Sophie - WaarBenJij.nu

vietnam

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Sophie

18 November 2014 | Vietnam, Hoi An

Aangekomen in Hanoi.
De reis er naar toe was een pittige, want toen we aankwamen in Bangkok hadden we verwacht op dezelfde dag nog een goedkope vlucht te kunnen vinden naar Hanoi. Helaas was dit niet het geval en konden we pas de ochtend erna een beetje betaalbaar naar Hanoi. Op het vliegveld overnachten dan maar, want dat is wat backpakers nou eenmaal doen toch? Eten, drinken, sigaretten en strepsils ( kinkhoest is gearriveerd) ingeslagen en met onze slaapzak waren we klaar voor de nacht.
In Hanoi aangekomen namen we een taxi naar central backpakers hostel. We hadden al gehoord dat taxi's je vaak naar een ander hotel brengen die ze omgedoopt hebben tot een hotel met dezelfde naam. We kwamen dus aan bij een hotel met de naam central backpackers maar het was natuurlijk niet de de juiste. Gelukkig waren we op de hoogte van deze scam en zijn we uiteindelijk op de goede plaats aangekomen. Heel flex hostel in een leuke wijk van Hanoi!
Die avond geleefd als miljonairs aangezien we de prijzen van Jägerbombs een beetje hadden onderschat. Ontzettend gelachen, maar wel een rib uit ons backpakersbudget-lijf.
Ho chi minh was trouwens even op vakantie naar Rusland om zichzelf opnieuw te laten balsemen enzo, doet ie elk jaar van september tot begin december. We zijn dus niet het mausoleum ingeweest om deze held te aanschouwen, volgende x beter!
In ons hostel hadden we een tour geboekt van 2 dagen naar Halong Bay, Google de foto's maar eens want het is echt prachtig. Natuurlijk was het toen wij er waren mistig dus onze foto's zijn iets minder spectaculair. Maar weer of geen weer twee hele mooie dagen gehad op een boot in Halong bay, gekayakt tussen de rotsen door, niet normaal veel en lekker gegeten, grotten bekeken (kan iedereen btw overslaan) loempia's gevouwen en bier gedronken:)
S middags kwamen we weer aan in Hanoi en diezelfde dag werden we door de bus opgepikt om richting Hoi An te gaan.
Die nachtbussen hier zijn trouwens een stuk chiller (en goedkoper) dan in Thailand. Voor 37 dollar per persoon hebben we een open ticket om
Van Hanoi met tussenstops in Hue, Hoi An en Nah Trang naar Ho Chi Minh city (Saigon) te reizen.
Als ik nou ook nog eens zo klein als alle Vietnamezen was, had ik helemaal perfect in die sleeperbus gepast!
Volgende haltes; Hoi An en Nah Trang, waar we helaas in sneltreinvaart doorheen/langs moeten omdat we dit weekend in Saigon willen zijn. Arjen (vader van Sophie) is daar en dit weekend staat ook het Kids House op de planning!
Daarna in alle rust een klein stukje terug naar het noorden om Mui Ne en Dalat aan te tikken.
Onze bus haalt ons over 5 minuten op als het goed is. Dussss talk to you soooooon!

• 18 November 2014 - 18:05

Els Puister:

Hoi Sophie en tessa, het is zo leuk om julie reisverslagen te lezen! Geweldig en heerlijk geschreven